Dag 19

1 januari 2014 - Lao Cai, Vietnam

Happy New Year! 2014 al weer... Wat gaat het snel. Dit jaar hopelijk wat meer geluk en gezondheid, maar met de laatste dagen hier in Vietnam begint het al goed.

Gisteren met z'n allen tijdens het eten zo lang mogelijk proberen uit te houden, maar om half 10 zaten we te suffen aan tafel. Een hele dag in de kou en dan bij de open haard een stevige maaltijd... Weer heerlijk gegeten! In bed wat op YouTube gezeten met m'n iPad. Tegen half 11 gaan slapen op de elektrische deken en verder niets gehoord qua vuurwerk ofzo. Iets na 6u wakker, dus het was in Nederland net nieuwjaar! Met thuis gesmst, grappig zo! Even m'n ogen dicht gedaan en met een heerlijke pannenkoek met chocola en banaan ontbeten.

Met mijn wasgoed nog wat moeilijkheden gehad. En waren wat t-shirts verpest met wassen, leek wel of ze chloor gebruikt hadden! Uiteindelijk met de manager en de wasvrouw een kleine vergoeding afgesproken. Lang niet wat het moest zijn, maar hoop dat ze er zo van heeft geleerd. De manager gaf aan dat hij het haar goed duidelijk heeft gemaakt hoeveel ze eigenlijk had moeten betalen en dat ze was moet scheiden... Weer een ervaring ;)

Met zijn 4en een Spa in de buurt gevonden bij een 4sterren hotel. Bij de receptie werden we al blij: kachels! Gekozen voor een hotstone massage, heerlijk! Nog een sauna meegepakt, maar ineens scheen de zon! Dus snel douchen en naar buiten. Wat zag Sa Pa er nu mooi uit! Er hing voor de bergen nog wel mist, maar de lucht boven ons was blauw, we zagen bergen en we liepen zonder jas. Wat hebben we de warmte gemist! Een stukje wandelen en lunchen. Tas pakken en om 4u met de bus naar Lao Cai, waar we de nachttrein terug nemen naar Hanoi. Onderweg even gestopt waar we over de rivier China zien! Helaas kunnen we er niet heen ;)

Een pompoensoepje en we gaan de trein in. Morgen en overmorgen op een boot op Halong Bay, het schijnt er 23 graden te zijn en zonnig. Nog even kou lijden haha!

Een fijne nieuwjaarsdag nog!

1. Hennie en rietje rijbroek:
    1 januari 2014
    Hoi krista weer n leuk reisverhaal , ja het gaat nu snel he nog even en ge ben weer bij ons , ja we hebben je gemist hoor, vanmiddag kom wendy en marco bas en sam nog even en rob komt ook gezellig , morgen weer alles opruimen , nou geniet er nog van tot horens groetjes van ons xxx
  2. Karina:
    2 januari 2014
    Gelukkig nieuwjaar!!!! Dit jaar gaat voor jou goed beginnen in het prachtige Halong Bay. Geen foto's van Halong Bay erop zetten hoor, want dan word ik echt jaloers!!!!! Hier gaat alles goed! Lex heeft gisteren tijdens het etentje van (overgroot)opa alleen maar geslapen!!!! Alleen even zijn oogjes open gedaan voor zijn flesje. Meid, geniet er nog ff van en ik zie je snel weer!!! xxxxxxx
  3. Maartje:
    2 januari 2014
    Krista, voor jou ook een heel gelukkig nieuwjaar! Dat het je maar veel moois mag brengen! Leuk verhaal weer. Jammer van je kleding. Hopelijk was het oude kleding. Ik durf in t buitenland ook nooit m'n goede kleding te laten wassen. Halong Bay is erg mooi! Lekker van genieten en dan van t weekend alweer naar huis.

Goede reis alvast!

xxx