Dag 18

31 december 2013 - Sa Pa, Vietnam

Dag 18? Ow ow, nog maar een paar dagen en dan zit de reis er al weer op. Nog even goed genieten deze laatste dagen. Genieten gaat me goed af in het mooie Vietnam, zelfs nu ik in bed op mijn elektrische deken aan het typen ben :)

Rond de middag zijn we weer aangekomen in het hotel waar we gistermorgen zijn vertrokken. Vannacht redelijk goed geslapen in de home-stay. Best koud, maar met mijn kleren aan en 2 dekens was het te doen. Om 8u ontbijten met: pancakes! We worden verwend door ons gastgezinnen haha! Ondanks de vele glaasjes rijstwijn die we van de gastheer aangeboden bleven krijgen gisteravond is iedereen best fit. Avondeten was heerlijk gisteren, bereid op een vuurtje in een grote wok. Onder het koken met zijn allen rondom dit vuur gezeten, zodat we het nog een beetje warm hadden. Ze hadden vanalles gemaakt: springrolls, rijst, kip, varken, tofu in tomatensaus. Onder het eten begon het met een borreltje (de zelfgemaakte rijstwijn) en hij bleef de hele avond bijschenken. Potje kaarten, een Vietnamees kaartspel geleerd. Gelukkig deed Khu (gids) met mij samen, zodat ik niet elke keer verloor. Tegen half 10 het bed in.

Vanmorgen om 9u na het ontbijt vertrokken. Dit keer moesten we veel klimmen op blubberige gladde paden. Weer door wat rijstvelden, af en toe kijken naar de laatste in de hoop dat hij/zij zou vallen in de modder. Helaas niet gebeurd! Weer veel waterbuffels, eenden en kindjes gezien. Overal kom je kleine boerderijtjes tegen. Tegen half 12 hebben we het eindpunt bereikt, het laatste stuk terug naar Sa Pa gaan we met de bus. In het hotel lunchen en een warme douche. Vanavond oudjaar vieren hier in Vietnam, als we 12 uur redden tenminste! Ze vieren het zelf niet, dus veel is er niet te beleven. Maar we hebben gereserveerd bij de Italiaan, dus lekker eten doen we in ieder geval. Jullie een fijn oud en nieuw en alvast een gelukkig nieuwjaar! Ik ga even een dutje doen :)